جدیرترین اخبار :
  • تجلیل و تکریم از معلمان، سرمایه های فرهنگی
  • پیام تسلیت اعضای هیات مدیره درپی درگذشت عموی مدیرعامل سازمان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر انرژی پاک
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
سفیر ایران در ایروان:

کریدور شمال - جنوب عامل مهمی در مسیر توسعه و شکوفایی کشورهاست

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/09/16 | تعداد بازید :378
سفیر ایران در ایروان با تاکید بر اهمیت استراتژیک کریدور ارتباطی شمال - جنوب که هند را از طریق بندر چابهار در ایران به ارمنستان و در نهایت دریای سیاه متصل می‌کند، آن را عامل مهمی در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی و تجاری کشورها دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایلنا، مهدی سبحانی طی یک سخنرانی در کنفرانس «واقعیت جدید و چهارراه صلح» که به ابتکار موسسه مطالعاتی اوربلی ارمنستان و با شرکت سفرا، کارشناسان منطقه قفقاز از ارمنستان، هند، گرجستان و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان گفت: روابط ایران و ارمنستان از تنوع خوبی برخوردار است و علاوه بر اینکه تجارت فیمابین در دو سال اخیر به چند برابر رسیده است، دو کشور قراردادهای خوبی در زمینه‌های زیرساختی و انرژی دارند.

وی ادامه داد: هر چه مسیرهای ارتباطی کشورها بیشتر باشد، فضای تنفس آنان در نظام بین‌الملل بیشتر خواهد شد و کشورها بیشتر می‌توانند تولید ثروت کنند و این مفهوم جدید قدرت است.

سفیر ایران در ایروان با تاکید بر اهمیت استراتژیک کریدور ارتباطی شمال - جنوب که هند را از طریق بندر چابهار در ایران به ارمنستان و در نهایت دریای سیاه متصل می‌کند، آن را عامل مهمی در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی و تجاری کشورها دانست.

سبحانی نقش هند را در تکمیل هرچه سریع‌تر طرح توسعه بندر چابهار، مهم دانست و از پیشنهاد ارمنستان برای مشارکت در این طرح استقبال کرد.

وی ضمن استقبال از گام‌های جدید دولت ارمنستان برای برقراری صلح و امنیت در منطقه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران از صلح پایدار در منطقه حمایت می‌کنند.

سفیر ایران در ایروان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان تاکید کرد.
«مهراد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای قرارداد ۲۱۵ میلیون دلاری در ایروان حضور یافت و بر اهمیت ژئوپلیتیک آن برای تهران تاکید کرد.

معاون وزارت امور خارجه ارمنستان نیز روز سه شنبه در نشستی با موضوع «واقعیت‌های جدید منطقه و صلح» که در ایروان برگزار شد بر روابط گرم ارمنستان با ایران، گرجستان و هند تاکید کرد.

«مناتساکان صفریان» معاون وزارت امور خارجه ارمنستان خاطر نشان کرد که این کشور برای توسعه روابط سنتی خود با ایران تلاش می‌کند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل